Знімок екрана 2025-06-25 125856

Пітчинг інноваційних педагогічних проєктів за результатами менторства для молодих викладачів

У червні 2025 року в Національному університеті «Чернігівська політехніка» відбувся фінальний пітчинг педагогічних інноваційних проєктів як  підсумковий етап менторської програми «Цифрові інструменти та технології у викладанні навчальних дисциплін», що тривала з жовтня 2024 року по червень 2025 року.

До участі в програмі були залучені 16 молодих викладачів з досвідом роботи до трьох років, які протягом навчального року навчалися в Школі молодого викладача та вдосконалення педагогічної майстерності за менторською програмою,  реалізованою в межах проєкту Erasmus+ KA2 PROMENT. Координувала менторську програму Людмила Ремньова. Підтримку в реалізації програми надавали Центр тьюторства та менторства університету, команда міжнародного проєкту PROMENT, а також викладачі-наставники з різних кафедр.

Пітчинг педагогічних  проєктів відбувся у двох форматах: 17 червня — офлайн, 25 червня — онлайн. Загалом було представлено 16 авторських проєктів, спрямованих на удосконалення методики викладання в умовах змішаного навчання та стрімкого розвитку цифрових технологій і цифрових інструментів. Тематика проєктів була різноплановою, сучасною і цікавою для взаємного обміну ідеями та інсайтами:

  • Перезапуск дисципліни «Системне програмування» (Артем Милиця);
  • Iнновацiйна методика викладання з використанням Jupyter Notebook в рамках курсу “Основи радiоелектронiки” (Богдан Пахалюк);
  • Застосування технологій віртуалізації у лабораторних та практичних заняттях з дисциплін, що використовують лабораторні стенди, на прикладі дисципліни “Програмне забезпечення спеціалізованих комп’ютерних систем” (Дмитро Горваль);
  • Використання асистента-чат-бота на основі ШІ при викладанні дисципліни «Моделювання аналіз та інструментальні засоби інформаційної безпеки» (Іван Бурмака);
  • CS talks: навчальні подкасти для студентів (Олександр Хропатий);
  • Використання ШІ у створенні презентацій до занять з дисципліни «Основи побудови електротранспорту різного классу» (Машковцев Дмитро);
  • Інноваційне проєктне навчання як основа для запуску стартапів у сільському та лісовому господарстві (Ольга Логоша);
  • Цифрові інструменти та технології у викладанні дисципліни «Анатомії людини» в умовах змішаного навчання (Анна Апецько);
  • Удосконалення системи викладання дисципліни «Геодезія» з урахуванням цифрових трансформацій галузі (Сергій Заворотний),
  • Створення електронного дендрарію при викладанні дисципліни «Дендрологія» (сергій Деркач);
  • Проєктне навчання майбутніх ІТ-фахівців шляхом залучення до  розробки  інформаційно-аналітичної системи управління логістичними операціями інноваційного відновлення Чернігівського регіону (Олексій Трунов);
  • Мікрокурс у Notion+ChatGPT як цифровий формат навчання у змішаному освітньому середовищі (Дмитро Кальченко);
  • Інноваційні технології викладання та розвиток soft skills здобувачів вищої освіти в рамках дисципліни “Рухливі та рекреаційні ігри” (Артем Синиця);
  • Використання сервісу GitHub для побудови взаємодії між студентами та викладачем (Ігор Дюба);
  • Гейміфікація практичних занять з фахової української мови: цифрові інструменти (Катерина Сай);
  • Використання цифрових технологій в процесі викладання дисципліни «Харчові технології» (Наталія Березкина).

Цей пітчинг продемонстрував високий рівень професійної мотивації учасників, їхню відкритість до змін та готовність впроваджувати інновації у навчальний процес. Представлені педагогічні проєкти  стали прикладом успішного поєднання теорії й практики, індивідуального зростання та  менторської підтримки. Щиро вдячні всім учасникам менторської програми  за активну участь. Особливі слова вдячності нашим менторам, які щедро ділилися знаннями, досвідом і вірою в потенціал молодих викладачів.

Школа молодого викладача та вдосконалення педагогічної майстерності продовжить свою роботу й надалі, відкриваючи нові можливості для професійного розвитку, співпраці та педагогічних відкриттів.

Проєкт співфінансується Європейським Союзом, проте висловлені погляди та думки належать лише авторам цього проєкту і не обов’язково відображають погляди Європейського Союзу чи Європейського виконавчого агентства з питань освіти та культури. Ні Європейський Союз, ні грантодавець не можуть нести за них відповідальність.