Пітчинг інноваційних педагогічних проєктів за результатами менторства для молодих викладачів
У червні 2025 року в Національному університеті «Чернігівська політехніка» відбувся фінальний пітчинг педагогічних інноваційних проєктів як підсумковий етап менторської програми «Цифрові інструменти та технології у викладанні навчальних дисциплін», що тривала з жовтня 2024 року по червень 2025 року.
До участі в програмі були залучені 16 молодих викладачів з досвідом роботи до трьох років, які протягом навчального року навчалися в Школі молодого викладача та вдосконалення педагогічної майстерності за менторською програмою, реалізованою в межах проєкту Erasmus+ KA2 PROMENT. Координувала менторську програму Людмила Ремньова. Підтримку в реалізації програми надавали Центр тьюторства та менторства університету, команда міжнародного проєкту PROMENT, а також викладачі-наставники з різних кафедр.
Пітчинг педагогічних проєктів відбувся у двох форматах: 17 червня — офлайн, 25 червня — онлайн. Загалом було представлено 16 авторських проєктів, спрямованих на удосконалення методики викладання в умовах змішаного навчання та стрімкого розвитку цифрових технологій і цифрових інструментів. Тематика проєктів була різноплановою, сучасною і цікавою для взаємного обміну ідеями та інсайтами:
- Перезапуск дисципліни «Системне програмування» (Артем Милиця);
- Iнновацiйна методика викладання з використанням Jupyter Notebook в рамках курсу “Основи радiоелектронiки” (Богдан Пахалюк);
- Застосування технологій віртуалізації у лабораторних та практичних заняттях з дисциплін, що використовують лабораторні стенди, на прикладі дисципліни “Програмне забезпечення спеціалізованих комп’ютерних систем” (Дмитро Горваль);
- Використання асистента-чат-бота на основі ШІ при викладанні дисципліни «Моделювання аналіз та інструментальні засоби інформаційної безпеки» (Іван Бурмака);
- CS talks: навчальні подкасти для студентів (Олександр Хропатий);
- Використання ШІ у створенні презентацій до занять з дисципліни «Основи побудови електротранспорту різного классу» (Машковцев Дмитро);
- Інноваційне проєктне навчання як основа для запуску стартапів у сільському та лісовому господарстві (Ольга Логоша);
- Цифрові інструменти та технології у викладанні дисципліни «Анатомії людини» в умовах змішаного навчання (Анна Апецько);
- Удосконалення системи викладання дисципліни «Геодезія» з урахуванням цифрових трансформацій галузі (Сергій Заворотний),
- Створення електронного дендрарію при викладанні дисципліни «Дендрологія» (сергій Деркач);
- Проєктне навчання майбутніх ІТ-фахівців шляхом залучення до розробки інформаційно-аналітичної системи управління логістичними операціями інноваційного відновлення Чернігівського регіону (Олексій Трунов);
- Мікрокурс у Notion+ChatGPT як цифровий формат навчання у змішаному освітньому середовищі (Дмитро Кальченко);
- Інноваційні технології викладання та розвиток soft skills здобувачів вищої освіти в рамках дисципліни “Рухливі та рекреаційні ігри” (Артем Синиця);
- Використання сервісу GitHub для побудови взаємодії між студентами та викладачем (Ігор Дюба);
- Гейміфікація практичних занять з фахової української мови: цифрові інструменти (Катерина Сай);
- Використання цифрових технологій в процесі викладання дисципліни «Харчові технології» (Наталія Березкина).
Цей пітчинг продемонстрував високий рівень професійної мотивації учасників, їхню відкритість до змін та готовність впроваджувати інновації у навчальний процес. Представлені педагогічні проєкти стали прикладом успішного поєднання теорії й практики, індивідуального зростання та менторської підтримки. Щиро вдячні всім учасникам менторської програми за активну участь. Особливі слова вдячності нашим менторам, які щедро ділилися знаннями, досвідом і вірою в потенціал молодих викладачів.
Школа молодого викладача та вдосконалення педагогічної майстерності продовжить свою роботу й надалі, відкриваючи нові можливості для професійного розвитку, співпраці та педагогічних відкриттів.
Проєкт співфінансується Європейським Союзом, проте висловлені погляди та думки належать лише авторам цього проєкту і не обов’язково відображають погляди Європейського Союзу чи Європейського виконавчого агентства з питань освіти та культури. Ні Європейський Союз, ні грантодавець не можуть нести за них відповідальність.