мол1

Координаційна нарада за підсумками двох років проєкту DEFEР

З 4 по 7 грудня 2024 року в Молдовському державному університеті пройшла координаційна нарада партнерів міжнародного проєкту Erasmus+ KA2 DEFEP «Дистанційна освіта для майбутнього: кращі практики ЄС у відповідь на запити здобувачів вищої освіти та ринку праці» (“Distance Education for Future: Best EU Practices in Response to the Requests of Modern Higher Education Seekers and Labor Market”). Учасниками заходу стали представники університетів України, Молдови, Іспанії, Італії та інших партнерських організацій. Метою зустрічі було підбиття підсумків двох років реалізації проєкту DEFEP, аналіз досягнутих результатів, визначення основних викликів і перспектив розвитку дистанційної освіти, а також розробка стратегій забезпечення сталості проєкту.

Перший день зустрічі розпочався із візитів до партнерських університетів у Молдові – Молдовського державного університету та Технічного університету Молдови. Учасники обговорили ключові аспекти реалізації проєкту DEFEP, зокрема проблеми, які виникли, та шляхи їх подолання.

Наступного дня відбулося офіційне відкриття зустрічі, під час якого було представлено результати першої половини реалізації проєкту DEFEP, включаючи прогрес, ризики та рекомендації партнерів. Засідання Координаційної ради охоплювало обговорення нормативного забезпечення дистанційної освіти, ефективності методичних матеріалів і тренінгів для викладачів, а також аналіз функціонування експериментальних лабораторій і електронної платформи для управління навчальним процесом.

Протягом третього дня учасники зустрічі зосередилися на аналізі пілотного запуску дистанційних освітніх програм в університетах-партнерах. Були розглянуті питання удосконалення навчального контенту, технічних можливостей, популяризації освітніх програм і налагодження співпраці між університетами, бізнесом, місцевими органами влади та іншими зацікавленими сторонами. Також відбулося засідання з питань моніторингу та забезпечення якості дистанційного навчання, включаючи внутрішні та зовнішні механізми оцінки (модератор засідання – д.е.н., проф. Іванова Н.В.). Обговорювалися перспективи масштабування результатів проєкту та розробка пропозицій для адаптації стандартів вищої освіти до особливостей дистанційного формату.

Заключний день зустрічі був присвячений підбиттю підсумків і стратегічному плануванню. Учасники провели мозковий штурм щодо підвищення ефективності впровадження проєкту DEFEP, зниження ризиків і забезпечення його сталості. Координаційна зустріч стала важливим кроком у впровадженні кращих практик дистанційної освіти, сприяла обміну досвідом і визначенню подальших дій для розвитку проєкту DEFEP в Україні та Молдові.

Проєкт співфінансується Європейським Союзом, проте висловлені погляди та думки належать лише авторам цього проєкту і не обов’язково відображають погляди Європейського Союзу чи Європейського виконавчого агентства з питань освіти та культури. Ні Європейський Союз, ні грантодавець не можуть нести за них відповідальність.