Участь у підсумкових заходах проєкту CBHE Erasmus+КА2 DEFEP «Дистанційна освіта майбутнього: кращі практики ЄС у відповідь на запити сучасних здобувачів вищої освіти і представників ринку праці»
У рамках реалізації проєкту ERASMUS+ KA2 DEFEP «Дистанційна освіта для майбутнього: кращі практики ЄС у відповідь на запити здобувачів вищої освіти та ринку праці» («Distance Education for Future: best EU practices in response to the requests of modern higher education seekers and labor market») було взято участь у підсумкових заходах проєкту, що відбулися у жовтні 2025 року.
З метою узагальнення результатів проєкту DEFEP, кращих практик і запитів стейкхолдерів дистанційної освіти в ЄС, Молдові та Україні, обґрунтування перспектив розвитку та забезпечення сталості в жовтні 2025 року у м. Києві на базі Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана відбулися підсумкові заходи проєкту, що передбачали підсумкову координаційну нараду, засідання Координаційної Ради, Виконавчого комітету, Комітету якості, Комітету з прозорості та комунікації.
В рамках засідання комітету якості, який очолює Наталія Іванова, д.е.н., професор, завідувач кафедри ПіТ НУ «Чернігівська політехніка», були затверджені результати проведеного дослідження стейкхолдерів дистанційної освіти – здобувачів, викладачів та менеджменту закладів вищої освіти, роботодавців – щодо реалізації пілотних ОП серед усіх університетів-партнерів.
Дослідження проводилося з метою підвищення ефективності освітнього процесу, удосконалення змісту та методології освітніх програм, забезпечення відповідності компетентностей випускників сучасним вимогам ринку праці та створення якісного освітнього середовища, що максимально задовольняє потреби здобувачів вищої освіти в епоху цифровізації.
Результати, оброблені та презентовані проєктною командою НУ «Чернігівська політехніка», дозволили оцінити рівень обізнаності здобувачів вищої освіти з особливостями дистанційної форми навчання, повноту забезпеченості необхідними технічними ресурсами, ефективність каналів комунікації між викладацьким складом та здобувачами вищої освіти, зручність роботи з інструментами та платформами для дистанційного навчання, якість зворотного зв’язку щодо оцінок та прогресу у навчанні й виявити проблемні аспекти щодо реалізації дистанційного навчання.
З боку роботодавців з’ясовано які технічні навички та професійні компетентності є важливими для випускників, визначено вимоги щодо рівня володіння іноземною мовою та оцінку загального рівня підготовки молодих фахівців, оцінено рівень готовності до співпраці щодо проведення гостьових лекцій, семінарів і участі у Раді роботодавців для вдосконалення освітніх програм.
Проєкт співфінансується Європейським Союзом, проте висловлені погляди та думки належать лише авторам цього проєкту і не обов’язково відображають погляди Європейського Союзу чи Європейського виконавчого агентства з питань освіти та культури. Ні Європейський Союз, ні грантодавець не можуть нести за них відповідальність.
