раунд 2.1

Міжнародна науково-практична конференція «Дистанційна освіта майбутнього: досвід проєкту DEFEP і сталий розвиток» (раунд другий)

У рамках реалізації проєкту ERASMUS+ KA2 DEFEP «Дистанційна освіта для майбутнього: кращі практики ЄС у відповідь на запити здобувачів вищої освіти та ринку праці» («Distance Education for Future: best EU practices in response to the requests of modern higher education seekers and labor market») 14 жовтня 2025 року відбувся другий раунд науково-практичної конференції «Дистанційна освіта майбутнього: досвід проєкту DEFEP і сталий розвиток».

Другий раунд конференції передбачав поширення досвіду проєкту DEFEP у партнерських університетах. Значна увага була приділена проведенню панельних дискусій зокрема і за темою «Дистанційна освіта у прифронтових ЗВО: переваги та перешкоди» до яких долучився і НУ «Чернігівська політехніка», спікер Ольга Попело, д.е.н., професор кафедри Менеджменту та адміністрування.

Повномасштабна збройна агресія проти України створила безпрецедентні умови, в яких дистанційна освіта стала не просто формою організації навчального процесу, а й механізмом забезпечення безперервності освіти, збереження академічної спільноти та інституційної стійкості університетів, особливо у прифронтових закладах вищої освіти.

НУ «Чернігівська політехніка» є одним із яскравих прикладів ЗВО прифронтової території, який зміг оперативно адаптуватися до нових реалій, перетворивши кризу на імпульс до цифрової трансформації освітнього середовища. В рамках проєкту було створено Лабораторію дистанційної освіти, що стала центром компетенцій, який підтримує викладачів у створенні мультимедійних матеріалів, організації онлайн-курсів, записі відео-лекцій і застосуванні імерсивних технологій (VR/AR). Активно використовується гібридна модель навчання – використання платформи Microsoft Teams, запис та публікація відео-лекцій, розробка модульних завдань, адаптованих до виконання у будь-який час, використання альтернативних каналів комунікації, формування «резервних графіків» для складання сесій та проведення практичних занять тощо. Такий підхід дозволив адаптували навчальний процес до періодів тривалих повітряних тривог та відключень електроенергії й гнучко поєднувати асинхронне й синхронне навчання.

Таким чином, досвід Чернігівської політехніки показує, що в умовах війни дистанційна освіта стає не тимчасовим компромісом, а ефективною моделлю виживання та розвитку університету, яка поєднує безпеку, технологічну гнучкість і якість освіти.

Проєкт співфінансується Європейським Союзом, проте висловлені погляди та думки належать лише авторам цього проєкту і не обов’язково відображають погляди Європейського Союзу чи Європейського виконавчого агентства з питань освіти та культури. Ні Європейський Союз, ні грантодавець не можуть нести за них відповідальність.