499665439_1272072931585241_6065597072295242144_n

Інновації у викладанні іноземних мов: Результати науково-методичного семінару кафедри іноземної філології в межах ТИЖНЯ НАУКИ – 2025

21 травня 2025 року з нагоди 65-річчя університету та у межах Тижня науки – 2025 було проведено науково-методичний семінар на тему: “Актуальні питання іншомовної освіти і комунікації” під час якого викладачі поділилися результатами своїх наукових досліджень та практичних напрацювань.

Ніколаєнко О.В. виступила з доповіддю «Особливості формування та розвитку граматичної компетентності здобувачів вищої освіти (теоретичні засади)». У виступі було акцентовано на значенні граматичної компетентності у навчанні іноземної мови, розкрито граматичні теорії та підходи до викладання граматики. Підходи до викладання – імпліцитний, експліцитний, дедуктивний і когнітивний – сприяють розвитку різних аспектів мовного мислення. Ефективне навчання також спирається на дидактичні принципи, такі як усвідомлення, активність, проблемність, систематичність і індивідуалізація. Важливо поєднувати теоретичне розуміння граматики з практичним застосуванням, щоб студенти не лише засвоювали правила, а й вміли гнучко використовувати їх у спілкуванні.

Ушата Т.О. у доповіді «Стратегії та прийоми формування граматичної компетентності» представила сучасні стратегії навчання, зокрема перевернуте навчання, а також охарактеризувала низку онлайн тренажерів, використання яких сприяє індивідуалізації навчання, розвитку мотивації й автономності у вивченні граматики. У такій моделі студенти ознайомлюються з теоретичним матеріалом самостійно вдома за допомогою відеоуроків, інтерактивних презентацій або граматичних тренажерів (наприклад, British Council Learn English, Grammarly, Liveworksheets), а під час занять зосереджуються на практичному використанні структур. Це дозволяє краще адаптувати навчання до індивідуального темпу та стилю засвоєння знань, сприяє закріпленню граматики через ігрові формати та повторення. Такий підхід особливо ефективний для мобільних студентів, які можуть навчатися в зручний час і з будь-якого пристрою. Завдяки гнучким мікрозавданням, вправам на перетворення речень, граматичним квестам і спільній роботі у віртуальних класах формується не лише граматична точність, а й автономність та мотивація до глибшого вивчення мови.

Гречок Л.М. розкрила тему «Інтернет-технології як засіб формування професійної компетентності майбутніх філологів», підкресливши значення інтерактивного освітнього середовища для розвитку індивідуальних і групових форм навчання, функції комунікації й технічної підтримки викладача та студентів-філологів.

Шевченко Ю.В. висвітлила «Особливості навчання англійської мови майбутніх фахівців сфери фізичної культури та спорту», презентувавши найефективніші методи та авторські прийоми роботи зі студентами-спортсменами. Особливу увагу було приділено навчальним технологіям, що моделюють реальні ситуації комунікації у професійній діяльності фітнес-тренерів. Доповідачка представила відеозаписи, створені студентами, які демонструють виконання вправ із супровідними англомовними поясненнями. Формування таких навичок сприяє підготовці майбутніх тренерів до професійної реалізаціі в англомовному цифровому середовищі.