ua en

ПОЛЬСЬКИЙ ЕРАЗМУС В ДІЇ: досвід академічної мобільності Михайла Сидоренка

«Dzień Dobry!» - так тепер вітається Михайло Сидоренко, студент магістратури факультету соціальної роботи, а наразі - учасник програми «Польський Еразмус», студент Вроцлавського університету за напрямом європеїстики, та поспішає поділитися історією участі в програмі та досвідом поїздки на конференцію з питань сталого розвитку за Програмою Балтійських Університетів.

Початок історії

«Вступу на навчання до Вроцлавського університету передували довгі два місяці хвилювань та очікувань. Все почалося 5-го січня, коли Анна Вербицька, фахівець з міжнародного співробітництва ЧНТУ, запропонувала мені взяти участь у даній програмі. Недовго розмірковуючи, вже я 9-го січня відправив документи в Міністерство освіти і науки України. Через тиждень отримав підтвердження про проходження до першого етапу відбору та запрошення на участь в співбесіді. На питання польської комісії «Чому Ви приймаєте участь у даній програмі?» я відповів «Мені цікаво дослідити історію та особливості інтеграції Польщі в євроатлантичну співдружність та запозичити корисний досвід для своєї майбутньої діяльності за спеціальністю». Можливу тому мене відібрали для участі в програмі? – Хтозна…

Вроцлавський університет зустрічає

…Для групи студентів-учасників програми «Polish Erasmus for Ukraine» була проведена вступна лекція. Керівник відділу міжнародної співпраці, керівник по програмам студентського обміну та проректор з наукових досліджень в сфері міжнародних відносин, привітали нас з початком навчання та побажали успіхів. Після проведення тестування на предмет вивчення рівня знання польської мови, проректор провів для нас екскурсію по головному корпусу Вроцлавського університету.

Головний корпус Вроцлавського університету
Вигляд на університет з оглядового майданчику

В ході екскурсії, проректор розповів нам дуже багато інформації про історію університету на місто Вроцлав. Провів нас по головним пам’яткам головного корпусу, розповів про сучасну діяльність університету. Варто зазначити, що близько 1300 студентів університету Вроцлавського університету - з України (такі навчальні програми, як «Teraz Wrocław», «Full-Time» дозволяють навчатися не тільки за власний рахунок, але і безкоштовно).

Музична зала головного корпусу університету

Програма навчання …Щодо навчання, то воно проходить в філологічному корпусі і має наступний розклад:

  1. В понеділок з 18.45 до 20.15 – обов’язкові заняття з польської мови;
  2. В вівторок з 15.30 до 17.00 – факультативні заняття з історії та культури Польщі;
  3. В середу з 18.45 до 20.15 – обов’язкові заняття з польської мови;
  4. В четвер 16.00 до 17.30 – обов’язкові заняття з предмету «Польща в художньому та документальному кінематографі» на якому відбувається перегляд визначних польських фільмів на мові оригіналу з англійськими субтитрами;
  5. В п’ятницю 10.00 до 11.15 – факультативні заняття з польської орфографії;
  6. Крім того, не менше 2-х годин на тиждень – самостійна робота в бібліотеці (зазвичай з підручником «Hurra Po Polsku 1 książka», а також «Milomipaniapoznac» та «Zaczynammowicpo Polsku»).

Корпус філологічного факультету Вроцлавського університету

Значна частина роботи в вивченні польської мови припадає на самостійні заняття і практичне стажування яке постійно відбувається в польському середовищі. Однак, багато поляків доволі добре знають англійську мову та можуть на ній пояснити певні питання, які виникають в житті українських студентів.

Переваги та висновки

Не менш важливим для студента є також і проживання. Так, за рахунок коштів Ministerstwa Edukacji Narodowej(Міністерство національної освіти Польщі) нам виділяється стандартна стипендія для польського студента – 900 PLN (більш відомих в Польщі, як Zł – злоті). Крім цього, ми також отримали 540 PLN в якості підйомних коштів.

Кожний місяць, вираховується 366 PLNна оплату за місце в гуртожитку, однак загалом, на проживання більш, ніж достатньо.

Можливість ознайомитись з особливостями навчання в польському університеті є хорошою практикою. Особливо актуальним є вивчення сучасного стану європейської інтеграції Польщі, можливих проблем та перспектив вирішення.

Несподіване запрошення до участі в конференції

15-19 квітня в сільській ґміні Рогув (Польша) відбулась студентська конференція під керівництвом Уппсальського університету та Лодзинського технологічного університету. Темою конференції було «Як прогодувати населення не руйнуючи світ. Чи може харчова продукція бути сталою?». Основною метою конференції було визначення сучасних проблем впливу харчової продукції та сталий розвиток.

Дана конференція мала досить насичену програму, яка включала в себе показ дослідницьких матеріалів з проблем сталого розвитку професорів з Швеції, Польщі, Словаччини, Бельгії, Німеччини, представлення перспективних ідей від представників Білорусі, Словаччини, Польщі, Чехії, а також участь у обговореннях проблем та перспектив сталого розвитку серед представників Балтійських університетів.

Рівень зростання інфраструктури прямо-пропорційний погіршенню біорізноманіття
Основні ідеї сталого розвитку, висунуті студентами в процесі мозкового штурму

Відтак, отриманий досвід у сфері екологічних аспектів сталого розвитку є корисним у моїй науковій діяльності, що відкриває нові обрії для плідної діяльності в галузі практичних аспектів соціальної роботи, основаної на принципах сталості.

ОГОЛОШЕННЯ